het programma in 13 stappen

We starten met een kosteloze introductie-sessie waarin jij als ondernemer kunt ervaren wat en wie er achter deze verander-Boostcamp zit. Pas na afloop hiervan beslis je of je het hele programma wilt volgen. Wij zijn er echter van overtuigd dat je mee gaat doen, dat jij jezelf deze boost gunt. Ons motto: een half jaar investeren, levenslang plezier!

kennismaking

In sessie 1 maak je kennis met elkaar, met ons en met het programma. Samen met de collega-ondernemers creëren we een vertrouwde en open leeromgeving. Dit is noodzakelijk want alles moet tijdens het vervolg van de boostcamp op tafel kunnen komen. Iedere deelnemer definieert vervolgens zijn/haar persoonlijke leerdoelen.

Business-coach Jan Spackler

MODULE 1 (DAGDEEL 2, 3 & 4)

Waar sta ik nu; passie en performance

Business-coach Ruud Heijenga

Je maakt op een vernieuwende wijze kennis met jezelf, wat drijft je, en waarom doe je wat je doet? Je ontvangt een persoonlijk psychologisch profiel, dat jou helpt om tot dit dieper zelfinzicht te komen. Vervolgens kijken we naar je markt en je klanten, en spelen we een quiz die antwoorden geeft op de vraag hoe jij je onderneming bewust en minder bewust positioneert en profileert. Vragen die aan bod komen zijn bijvoorbeeld: Wat beloof ik de klant? En maak ik waar wat ik beloof? Tijdens de derde sessie van dit blok scannen we je bedrijf, waarbij we een kritische meetlat leggen langs de prestaties van jouw bedrijf. Hoe sta je ervoor? Om vervolgens drie concrete verbeterpunten te kiezen.

Rondetafel gesprek over emotionele klantbeleving

We bespreken de invloed van maatschappelijke ontwikkelingen op jouw business. Denk hierbij aan de enorme versnellingskracht van ICT, of een groeiend milieubewustzijn bij je klant. Gewoon ‘goed functioneren’ voldoet niet langer. De steeds meer bewuste klant eist meer en wil vooral ook emotioneel geboeid worden.

Business-coach Jan Spackler

MODULE II (DAGDEEL 6, 7 & 8)

Waar wil ik naar toe; van ideeën naar een concreet plan

Business-coach Bart van Linder

Via de 3H-route (Hospitality, Human touch en Happiness), ontdek je hoe je 9+ ervaringen bij jouw klanten kunt creëren. Je krijgt inzicht in de customer journey, en de manier waarop je klantbeleving in jouw bedrijf kunt transformeren tot topervaringen. In het tweede dagdeel spelen we het ‘Dilemmaspel’, waarbij elke deelnemer, een van de aandachtspunten om tot een 9+ klantbeleving te komen, uitwerkt aan de hand van 25 ideeën en tips van collega ondernemers. De nieuw opgedane ideeën verwerk je vervolgens tot een concreet en helder plan van aanpak. Waar wil ik naar toe met mijn bedrijf? Met dit plan kun je direct aan de slag.

Rondetafel gesprek over bezielend leiderschap

In het tweede rondetafelgesprek kijken we naar de bezielingskracht van leiders. Er wordt stilgestaan bij de droom die jij najaagt, en hoe jij je kracht kunt inzetten om deze daadwerkelijk te realiseren. We vragen ons hardop af, hoe jij jezelf ziet als leider, wat jouw veranderkompas is en hoe jij je ‘first followers’ mobiliseert ?

Business-coach Jan Spackler

MODULE III (DAGDEEL 10, 11 & 12)

Hoe ga ik samen for better business; het gedurfde experiment

Business-coach Pepijn Happel

Omdat je streeft naar een blijvende vernieuwing op de werkvloer, trekken we een innovatie-sprint. We doen een ‘snel-kook workshop’ Design Thinking, van ideeën ontwikkeling, via co-creatie met klanten naar een aansprekend prototype als resultaat. Vervolgens ontdek je hoe je, iedere dag weer, praktisch en effectief kunt innoveren en veranderen op de werkvloer en daarin je mensen als vanzelfsprekend meekrijgt. We verleggen de focus van problemen naar perspectief en van ontkennen, klagen en kritiek geven naar verantwoordelijkheid nemen, eigenaarschap en samenwerken. Het resultaat is een duik in het diepe: het slimme en gedurfde experiment. Een vernieuwing die jouw business echt een boost zal geven.

Afronding: De vuurproef

Deelnemers presenteren de resultaten van hun gedurfde experiment aan collega deelnemers en andere genodigden. Hierbij worden successen en leerervaringen gedeeld, en geven de vier coaches nog de laatste ‘tips en tops’. We sluiten de Boostcamp af met een ‘toost’, om te vieren dat er zowel persoonlijk als zakelijk belangrijke stappen zijn gezet.

4BB for better business Floralaan West 270, 5644BN Eindhoven E info@forbetterbusiness.nl M +31 (0)6 – 53 36 36 93

HET LABEL 4BB WORDT GEHOST DOOR HUMANB

IBAN NL58 RABO 0308 6943 33 BTW NL112135717B01 KVK 64939103 LEVERINGSVOORWAARDEN www.ooa.nl/ooa-leveringsvoorwaarden

4BB for better business
Floralaan West 270, 5644BN Eindhoven
E info@forbetterbusiness.nl
M +31 (0)6 – 53 36 36 93

HET LABEL 4BB WORDT GEHOST DOOR HUMANB
IBAN NL58 RABO 0308 6943 33
BTW NL112135717B01
KVK 64939103

LEVERINGSVOORWAARDEN
www.ooa.nl/ooa-leveringsvoorwaarden